ساحل آرامش

عالیه

ساحل آرامش

عالیه

مصاحبه با بنیامین

 

 

  

 بنیامین روکمترکسیه که دوست نداشته باشه.

من که عاشق صداش و به خصوص آهنگ لکنتشم.

مصاحبه شو بخونید

 

در روزهای عید و حتی در این روزها عملا تریبون موسیقی وپاپ از دست لس آنجلسی ها خارج شده است. در بسیاری از جاها می توان صدا و آهنگ های بنیامین را شنید. او با آلبومش ،یکباره به اندازه چندین خواننده پر فروش کار کرد و مطرح شد. بنیامین دو دیپلم تحصیلی دارد دیپلم ریاضی و انسانی و در رشته دانشگاهی ، مهندس مکانیک قبول شده ، ولی بعد از یک ترم تحصیل انصراف داده و سال بعد ادبیات فارسی را انتخاب کرده  چون با ادبیات و گروه هنر راحت تر است. او با اینکه ترانه سرا است و از 16 سالگی ترانه گفته ولی در این آلبوم ترجیح داده ترانه ها را به فرید احمدی بسپارد و خودش فقط آهنگسازی کند . او اعتقاد دارد مزه کارتیمی را کم کم دارد میچشد

بیوگرافی

بنیامین بهادری
متولد: 1361
محل تولد : تهران - خیابان کارون
محل سکونت : سعادت آباد
آخرین فرزند خانواده هفت نفری با سه برادر ویک خواهر

 به ادامه مطلب توجه کنید 

 

 

قبل از گفتگو میگفتی که در مقایسه با آهنگسازی ،علاقه ایی به خوانندگی نداری ، چه شد که تصمیم گرفتی آلبوم بدهی و خواننده شوی؟
¼br /> از اول قرار نبود خواننده باشم ، چون آهنگسازی را خیلی بیشتر دوست دارم ضمن اینکه فکر می کنم برای خواننده شدنم کمی زود بود. به هر حال اتفاق که نا خواسته افتاد و چند کارمن غیر مجاز پخش شد ، باعث شد که به خودم پیشنهاد خوانندگی مجموعه ان ترانه ها را بدهند من آن کارها را برای خودم نساخته بودم و قرار بود خواننده های اصلی از روی آهنگ هایی که من به صورت ماکت خوانده بودم بخوانند، ولی وقتی که کار به آن صورت بیرون آمد و با استقبال مردم روبه رو شد ، شرکتهایی تهیه کننده و بعضی از دوستان پیشنهاد کردند  که خودم آنها را بخوانم.

چرا آهنگسازی را بیشتر دوست داری؟ با خوانندگی که راحت تر شناخته و معروف می شوی؟
آهنگسازی امنیت کاری بیشتری دارد وقتی که شما آهنگساز هستی کارت ضمانت دارد و دیواره های دفاعی بیشتری را در اطرافت داری ولی وقتی خواننده میشوی  بسیاری از این دیواره های دفاعی را از دست میدهی. وقتی آهنگسازی میکنی فرصت انتخاب و فضای ذهنی و کاری بیشتری را در اختیار داری و می توانی خوانندگان و صداهای مورد علاقه ات و در بعضی وقت ها مطرح و تاثیر گذار به جامعه موسیقی معرفی کنی.ضمن اینکه اگر درخوانندگی  موفق شوی دچار استرس زیادی میشوی و اگر موفق نشوی،سرخورده و خسته میشوی و در هر دو صورت ضرر میکنی.

الان با اینکه توانستی موفق نشان بدهی، این اتفاقی که گفتی ، شامل خودت هم شده است؟
من استرس آنچنانی ندارم، یعنی احساس میکنم اصلا استرس ندارم،چون یک مجموعه خوب در کنارم است که کارش را خوب بلد است من تازه مزه کار تیمی را خوب میچشم.

داستان ترانه های مذهبی چه بود؟می گویند مداح بودی و به همین دلیل این آلبوم را خواندی؟
اینها شایعه است . قبلا مداح نبودم، ولی به سفارش یک شرکت نیمه دولتی یک آلبوم مذهبی به نام(ماه مهربون)ساختم و به صورت ماکت در استودیو شخصی آن شرکت خواندم تا خواننده اصلی از روی آن تمرین کند و بخواند،به هر حال آن آلبوم از وزارت ارشاد به دلیل ضعف خواننده اصلی مجوز نگرفت ولی جالب اینکه من هنوز نمیدانم چرا آن آلبوم با هزینه ای که برایش تمام شده بود به این صورت پخش شد،چون معمولا کارهای اینچنینی و آلبوم هایی که این طور پخش میشوند هیچ سودی برای تهیه کننده و خواننده ندارد.

خودت ترانه میگویی ،ولی چرا درآلبومت تماما از شعرهای فرید احمدی استفاده کردی؟
فرید احمدی مدتی استاد من بود و از آن زمان رابطه بسیار خوب ونزدیکی باهم داریم.به نظرم کارهای فرید احمدی استانداردهایی دارد که از دیدگاه من خیلی بالاست.الان بیشتر خواننده هایی که در عمرشان یک ترانه هم نگفته اند وقتی قرار میشود که آلبومی را کار کنند،تمامی شعرها را خودشان میگویند ولی من با وجود اینکه ترانه سرا بودم و کارهای ترانه ام اجرا وپخش شده است چنین کاری نکردم ، چون به فرید بیشتر اعتقاد داشتم وبه همین دلیل انتخابش کردم.

آهنگسازی تمام کارها را خودت انجام دادی برای آهنگسازی دوره خاصی گذراندی؟
نه ، من از 19سالگی آرام آرام گیتار کار کردم و کم کم به آهنگسازی و بعد خوانندگی رسیدم.برای آهنگسازی هیچ دوره ای را نگذارند ام و بیشتر ملودی وکارهایم برپایه احساستم است وبه اضافه آموخته های قبلی از نوازندگی گیتارم.

قبل از اینکه آلبوم به بازار بیاید ، در بخش کارهای غیرمجازت هر روز، بنیامین را با چهره متفاوت می دیدیم خودت از این موضوع بگو؟
چون چهره من ناشناخته بود به همین دلیل این اتفاق افتاد.هیچ کدام از آن عکس ها چهره من نبود.الان در دفتر شرکتهای موسیقی تهیه و پخش این آلبوم بنیامین را با 15 چهره مختلف از پسر 15 ساله تا مرد 40 ساله داریم که اسمشان را بنیامین را معرفی کردند!! علاوه بر عکس در کلیپ ها هم از اسم بنیامین استفاده میشد و بعضی از افرادی که از من شعروملودی داشتند هنگام معرفی ترانه در کلیپ روی اسم من با فونت درشت تر ومدت زمان بیشتر تصویر نگه داشته میشد، مثلا درکلیپی  اسم خود خواننده حدود3 ثانیه رو تصاویر است.ولی اسم من درحدود10 ثانیه نگه داشته میشد. الان بیشتر کسانی که قبلا من را نمی شناختند و به تازگی من را دیده اند،میگویند فکر کرده اند خواننده آن کلیپ ، من(بنیامین) هستم.

وقتی این اتفاقات را میدیدی چه حالی بهت دست میداد؟
روزهای اول برایم غیر قابل تحمل بود ولی رفته رفته برایم یک سرگرمی می شد و هر روز منتظر بودم ببینم امروز چه کسی خودش را به جای من جا میزند!! ولی وقتی که قرار شد آلبوم را با صدای خودم آماده کنم این مسئله برایم بی اهمیت شد چون چند وقت بعد، خودم با آلبومی که خودم آن را میخوانم، به بازار می آمدم و تمام حرف و حدیث ها تمام شد.
¼br /> آلبومت اسم دارد؟ روی آلبوم هیچ اسمی به غیر بنیامین 85 نیست؟
قرار شد که هیچ اسمی مثل اسم های مرسوم آلبوم ها برای آن انتخاب نکنیم و اسم آلبوم را 85 بگذاریم که به نظرم، هم کوتاه و جذاب است و تا حدی جدید.

فکر میکنی بازهم این سبک خواندن برای آلبوم دوم هم جواب بدهد؟
دیگر این سبک و نوع خواندن را ادامه نمیدهم! می خواهم رو به جلو حرکت کنم و میخواهم مثل آب رودخانه باشم که الان در اینجاست،ولی دوساعت بعد شاید درکرج یا مرزن آبادباشد و در چند روز معلوم نیست در کجاست.نمیخواهم آبی باشم که بمانم و مرداب شوم . مثل خوانندگی و آهنگسازی دقیقاً همان رودخانه است. اگر در کاری موفق شدی و همان را مدام تکرار کردی دچاری تکراری میشوی و افت می کنی و بعد از مدتی هم فراموش میشوی. مردم این آلبوم و این سبک یک بار شنیده اندو بابت شنیدن هم وقت وهم هزینه گذاشته اند و دوباره نباید همان کار را با صرف هزینه و وقت مجدد در سال بعد بشنوند وحق دارند کارجدید تر و بهتری از من داشته باشند.

تصمیم نداری کلیپ تهیه کنی؟
اتفاقا چرا! ولی به دنبال یک فرصت بسیار خوب هستم ، چون نمیخواهم که مردم فقط قیافه من را ببینید و بشناسد. من به فکر این هستم که من را در یک کلیپ و تصویر خود ببینند.
مثل اینکه این آلبوم برایت خیلی خوب بوده،چون چندین پیشنهای بازیگری هم داری؟
(با خنده!!) چند پیشنهاد از کارگردان های مطرح دارم،ولی به دلیل اینکه هنوز هیچ کدام  را انتخاب نکرده ام،ترجیح میدهم اسمی نبرم که بعداً مشکلی پیش نیاید. بازیگری را دوست دارم،ولی نه به اندازه آهنگسازی ولی بازیگری هم فرصتی است که شاید بعدا به دست نیاید و تجربه نشود.

ظاهرا آهنگی هم برای جام جهانی ساخته ای ؟
¼br /> سفارش یک آهنگ را گرفت ام وتقریبا ساختنش هم تمام شده است.ملودی را خودم ساخته ام ، شعررا فرید احمدی گفته و تنظیم را نیما وارسته انجام داده است. این ترانه و آهنگ از آهنگ های آلبوم پر انرژی تر و به دلیل فضایی که دارد،کمی متفاوت تر است ،ولی مطمئنم که از آن استقبال می شود

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد